UKESBREV UKE 36

Nok en uke er over og det blir mer og mer høst ute. Barna bemerker stadig at det ikke er sommer lenger når vi er ute. Er nok litt uvant med alle klær og at vi må ha på sokker og sko igjen.

Mandag fikk vi en ny gutt i barnehagen. Det er veldig koselig med flere barn. Alle gleder seg til å bli bedre kjent med ham.

Tirsdag gikk vi på tur til postkontoret for å hente en pakke med nye bøker. Etterpå måtte vi også på butikken for å handle litt frukt og pålegg. Alle barna trives godt på tur. De fire største gikk mer eller mindre selv begge veiene. De er kjempe flinke. Når vi er på disse turene langs veien snakker vi litt om Tarkus, ser på skilt og passer godt på hverandre.

Onsdag brukte vi litt tid inne etter frokost til å fargelegge Tarkus og skilt. Etter vi hadde spist fikk vi tid til en liten tur i skogen. Plassen vår er nesten grodd helt igjen etter sommeren, så her er det masse jobb å gjøre før bålplassen blir klar.

Torsdag var det bakedag. Alle barna fikk hver sin klump med deig som de jobbet med. De smakte litt, prøvde å få den flat før vi til slutt skulle ha på ketchup, ost og skinke. Alle spiste godt til lunsj.

Fredag var det varmmat. Vi hadde laks fylt med spinat og smør. Ved siden av var det poteter, gulrøtter, erter og mais. Barna hos oss er veldig glad i fisk altså.

Vi rakk å få farget noen skilt denne dagen også.

Vi prøver å få vært masse ute og ønsker å få til å være ennå mer i skogen fremover når alle barna har blitt helt trygge.

Tusen takk for nok en flott uke!

Hilsener fra små og store i smitt og smule