UKESBREV UKE 47

Nok en uke er forbi og vi nærmer oss adventstiden med stormskrittJ

Mandag satte vi i gang med å gjøre klar produktene våre til kunstutstillingen på biblioteket i morgen. Barn og voksne er kjempe spente og stolte over produktene. Vi bakte brød og gikk ut en liten tur.

Tirsdag spiste vi frokost og gjorde oss klare for å gå bort med utstillingen vår til biblioteket. Da vi kom frem satt vi på utsiden og spiste lunsj i sola. I 12 tiden gikk vi inn og hang opp bilder, avtrykk, sommerfugler, plastbrikker og lignende. Da alt var klart ventet vi bare på tønsberg blad. De skulle ta bilde og skrive litt om oss. Super spennendeJ det ble litt ventetid. Den brukte vi til å lese, pusle og låne julebøker. (se: http://tb.no/article/20081119/KULTUR/755780271 )

Onsdag hadde vi litt frilek. Det har vært en hektisk tid i forkant av utstillingen. Det ble tegning, liming, perling og lignende. Vi danset til musikk og var ute en tur.

Torsdag bakte vi brød og lekte litt på formiddagen.  Vi lagde havregrøt til lunsj. Det er noe smitt og smulebarna er super glade i. Vi gikk ut en tur etter at vi hadde spist. Flere av barna ville leke i skogen så det gjorde vi.

Fredag lagde alle barna en matpakke vi skulle ha med å steke på bålet. De kunne velge i gulrot, mais, brokkoli, løk, rød og gul paprika, torsk og makaroni. Barna pakket dette inn i aluminiumsfolie. Vi kledde på oss og gikk opp i skogen og tente bål. Barna koste seg masse og maten smakte helt topp for alle. De syntes det var super stas og spise mat de hadde bestemt innholdet i selvJ

Tusen takk for en super uke med mange spennende opplevelser.

Hilsen store og små i smitt og smule familiebarnehage,