Ukesbrev uke 2

Godt nytt år alle sammen J nå starter vi opp til et nytt år. Vi gleder oss masse til mange flotte dager med mye undring og glede.

Mandag startet vi med å bake brød, godt å fylle opp med litt nybakt brød. Det var noen av barna som kommenterte at det var godt med barnehage brødet igjen. Det er jo koseligJ

Vi lekte masse sammen. Hadde ikke lagt opp til noe spesiell aktivitet denne dagen. Godt å bare møte hverandre igjen etter juleferie. Etter lunsj gikk de store på tur. Barna hadde lyst til å besøke lekeparken bak hallen, så slik ble det. Da vi kom hjem igjen lagde vi kakao. På ettermiddagen tok vi frem litt plastelina som vi lekte med.

Tirsdag hadde vi litt tema jobbing. Denne måneden har vi om ikt. Det første vi gjorde var at et og et barn fikk sitte litt ved dataen og skrive navnet sitt sammen med en voksen. De syntes det var spennendeJ

Vi gikk ikke ut etter lunsj siden det var kaldt -8 og vind. Vi ble inne og spilte spill og puslet. Noen ville tegne.

Onsdag hadde 5 åringene skole gruppe som vi kaller det. Da jobber vi med litt skole forberedelser. Øver på bokstaver, tegner border, fargelegger osv. de syntes det var super moro. De andre jobbet med plastelina. Det er noe barna syntes er moro om dagenJ

Torsdag lekte vi inne på formiddagen. Noen var med å bake brød. Vi gikk ut en tur etter lunsj. Vi var en tur oppe i skogen. Her fant vi pinner og forberede oss til båldag i morgen. Vi tegnet og perlte på ettermiddagen.

Fredag gikk de største barna først ut og tente opp bålet. De hjalp til med å bære ved og krølle avispapir. I dag skulle vi grille pølser og maiskolber. Pølser er faktisk første gang vi griller på bål så det var stor glede. Mais var det bare noen som likte. Ettermiddagen var vi inne, da hørte vi på musikk, danset litt og lekte.

Tusen takk for en super uke. Klem fra store og små i smitt og smule