UKESBREV UKE 37

Ukene bare flyr av sted og høsten er over oss. Denne uken har vi kortet ned litt på utetiden for overgangen til høsten har vært veldig kald for de minste. Ikke like lett å bevege seg med støvler, regntøy og ikke minst hetter som detter foran øya når vi prøver å se noe annet enn tuppen på støvlene.

Mandagmorgen satte vi i gang med å bake brød. Det ble nystekte og varm e brød til lunch. Deilig! Mens noen sov gikk vi andre ned i hagen for å se på det nye skiltet vi har fått. Etterpå gikk vi på jakt etter innsekter. Veldig mange små og spennende kryp her. De vi ser mest på er: langbeina Rise, edderkopp, sommerfugl og bærfis.

Tirsdag malte vi sommerfugler og prøvde oss en liten tur i skogen. I dag var det veldig masse løv som dalte ned, så vi snakket litt om hvorfor.

Onsdag begynte vi litt på neste prosjekt som handler om meg selv. Vi tok håndavtrykk. Vi var masse ute i høstværet denne dagen. Veldig spennende og gøy med vann, men litt slitsomt også.

Torsdag tok vi bilder av alle barna. Disse skal vi også bruke i prosjektet. En litt fysen ”barnehagetante” satt i gang å bake boller sammen med barna. Er litt fristende med litt innekos når det regner og blåser surt ute. De fire største barna stemplet litt innsekter før vi gikk ut.

Fredag var det igjen varmmat, og i dag var det taco på menyen. For noen var dette en ny smak. I samling avsluttet vi trafikk prosjektet vårt for denne gang, men vi vil jo fremdeles snakke litt om regler og trafikk når vi er på tur gjennom hele året.

Tusen takk for nok en fantastisk uke.

Hilsener fra små og store i Smitt og smule